Jde nejen o dočasné snížení provizí, ale třeba i tzv. cash back, který má přitáhnout zákazníky zpět do restaurací apod. „Situace v gastronomii je kritická. Proto jsme vyjednali různé podpory s ministerstvem průmyslu a obchodu, ale také se obrátili na stravenkové a rozvážkové firmy, jejichž podnikání je s osudem restaurací bytostně propojené. Zatímco „stravenkáři“ reagovali pozitivně a navázali na své programy z jara letošního roku, rozvážkové firmy mlčí,“ říká Luboš Kastner, garant projektu Moje restaurace AMSP ČR a spolumajitel skupiny Hospodska.cz.
Nyní je důležité, aby gastro segment dostal podporu nejen v době omezení až uzavření provozů, ale i v období následujícím. Dotace na mzdy, nájmy apod. beze sporu nejednomu podniku pomohou přežít. Následně ale bude nutné, aby se vrátili zákazníci, z nichž mnozí se drželi spíše doma i během letního uvolnění.
Právě k tomuto cíli směřují různé podpůrné programy stravenkových společností a měl by k nim směřovat i stát.
„Chceme proto nadále usilovat o dočasné snížení DPH na stravovací služby, legalizaci spropitného a úpravu plánovaného stravovacího paušálu tak, aby byla zajištěna jeho účelovost. Tedy že příspěvek zaměstnanců bude skutečně utracen za jídlo a nedojde tak k poklesu tržeb restaurací a kantýn. Případně o odložení paušálu na čas prosperity,“ doplňuje Luboš Kastner. „Podle studie Institutu oceňování majetku VŠE by stávající návrh neúčelového stravovacího paušálu znamenal pro gastro sektor snížení tržeb o 35 miliard Kč, což jde proti podpoře, kterou se snažíme gastro sektoru zajistit,“ dodává Kastner.
Tiskovou zprávu naleznete zde:
TZ-2020-10-26-Vydavatelé stravenek vyslyšeli výzvu AMSP ČR